Saturday, December 20, 2008

Lemang Daun Lerek @ Greenwood

ampun ampun. aku dah lame menyepi.

bende ni kisah lame. time2 bulan puasa je ade. raya haji aritu pon tak muncul lak lemang ni. uhuk. sib baik ade lemang kat greenwood yg lain, sedap & lembut jugakla.

ok.. ape itu Lemang Daun Lerek ni? special sket tau lemang ni.

kalo Lemang yg bese, bile dah masak, dan korang nak kuarkan lemang tu kan, korang kene belah 2 kan buluh tu. btol tak? baru boleh kuarkan lemang kat dlm. tp dgn Lemang Daun Lerek ni, korang hanya perlu tarik dahan daun tu.. dan lemang tu akan kuar. ehehe. tade pecah2 punye.

kalo tgk.. dr jauh, rupe lemang ni mcm BOM pon ade. sbb bentuk dier silinder, pestu kat ujung ade 'wayar' pjg. ehehe. 'wayar' tu dahan daun lerek tu ler. korang tarik bhgn tu, kuarla lemang in 1 piece. lembut pon lembut. ujung die pon tade la keras/berkerak. nyummm.

so kebaikannye, buluh boleh recycle semule, sbb tak perlu belah buluh utk kuarkan lemang. eco- friendly ni. :D

Lokasi:
berhampiran kwsn lapang Jalan Berlian (tmpt parking/tmpt jualan).
opposite deretan kedai mkn + stesen bas.
Jalan Batu Caves, Greenwood, Selangor.


.....

Peta Lokasi


View Lemang Daun Lerek in a larger map

Labels: , , ,



Comments:

blog comments powered by Disqus

Older Posts    Home    Newer Posts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...